Sider

tirsdag 15. november 2011

Bee Happy - Tissue Box

For noe som føles som en liten evighet siden fikk jeg en forespørsel
fra jentene hos Thats Just So Cute, om jeg kunne tenke meg
å være gjestedesigner nå i november.

Klart jeg vil det! Det er første og eneste gangen jeg har blitt spurt om å
være gjestedesigner, så det hadde jeg kjempelyst til. :)
Gøy å få være med på litt av moroa selv om jeg
for tiden koser meg som "freelancer".
Her fikk jeg være helt fri, jeg fikk nemlig lage oppgaven helt selv,
og så kunne jeg scrappe hva jeg ville til den.
Jeg valgte å sette sammen en liten oppskrift av ting
som må være med, men dere kan få velge ut EN som dere dropper,
om dere vil. :)

- Juletema.
- Blonde og/eller bånd.
- Maling eller Crackle Paint.
- Blomster. Merk at dette er flertall.
- Swirl. Kan være av bling/perler, papir, stemplet eller annet.
- Charm(s).
- Noe som glitrer/skimrer.

Her er min kreasjon, en kleenex-skjuler.

Dere har kanskje sett at jeg har scrappet en slik før?
Jeg ble spurt av venninna mi om jeg kunne scrappe en til henne,
og vi ble enige om at det skulle være ikke for mye og ikke for lite
pynt på. Vel... Jeg fikk plutselig en ordentlig ide om hvordan jeg ville ha det,
så da MÅTTE jeg bare lage den slik. Og tro meg, jeg plagdes MASSE før
jeg plutselig så det for meg. Jeg begynte etterhvert å innse at det kanskje ble
for mye pynt, men jeg tenkte at jaja, da får jeg bare ha den selv.
Den står i skrivende øyeblikk en liten meter unna meg,
sååå kjekt å ha noe å tørke med når jeg ser på Greys Anatomy
eller når datteren min er snørrete eller har majones i håret. ;)
Jeg har hatt dette trykket liggende lenge, men klarte liksom ikke
å farge det. Fant ingen gode ideer eller tanker om hvordan jeg ville
ha det. Nå ble det plutselig tatt fram, og i samme slengen kom jeg på
teksten jeg ville ha på boksen. En liten oppmuntring,
siden man kanskje ikke er så glad når man trenger å tørke,
enten fordi man gråter, er forskjølet, eller noen har griset.

Jeg har brukt Spellbinders, Magnolia Doohickey,
og osteklut til den store gullmedaljen.

Den store blomsten er fra Prima. De små rosa og gråblå
er fra Storyteller. Blomsterbåndet og resten av blomstene
er fra Wild Orchid Crafts.
Charmen er fra Kutt Ut.
Bokstavene er Prima, og de er malt med Crackle Paint
og svertet med Distress Ink.
Papirene er fra Inkido. Alle kanter er svertet med Distress Ink,
i fargen Walnut Stain.
Bånd og blomster her er fra WOC,
utenom den skarp rosa da.
Bradsen er fra Papirloftet,
og charmen fra Kutt Ut.

Tilda er malt med Distress Reinkere.
Jeg ble såå glad i fargene jeg klarte å lage her,
så jeg har brukt denne teknikken litt igjen senere,
men dette var altså det første jeg lagde.
Jeg har sprayet med Glimmer Mist,
brukt Stickles i fargen Star Dust,
og Liquid Pearl (White Opal) i massevis.
Litt perler måtte også med,
disse er fra Inkido.
Det var altså alt. :)
Jeg håper dere hiver dere med på utfordringen min
inne hos TJSC, fristen er den 30. november.

32 kommentarer:

Jeanette sa...

Det var en aldeles nydelig kleenex-boks. Helt herlig! Klem Jeanette :)

Pelargonia sa...

Great! I'd love such pretty box when I catch a cold :) And I love the colors - as always :)

Veronique sa...

Den var kjempe lekker :)

Sylvia Blum sa...

aww..this is soooo cute! love your tissue box and your colouring is incredible...as always, Anne! :-)
{hugs} Sylvia

Gunn-Elin sa...

Jeg er jo så heldig å allerede ha beundret denne mange ganger jeg da. Den er bare helt nydelig. Og så utrolig artig at laget den som vår gjest :) Det synes jeg er utrolig stas!! Tusen takk!

Klem Gunn-Elin

Cathrine sa...

Synes denne var bare helt herlig...<3 :o)

Likte alt ved den, fargene, stempelet, blomstene, ja alt...Kjempe flott var den... :oP

Klem

Anne-Eddie sa...

Du er råflink! Teksten her passet trykket på en prikk!! Det er vel ikke rart at du ble valgt ut...
Dette var en tøff utfordring, mange kriterier, selv om vi kan utelate noe.. Kanskje jeg prøver!
Klem fra Anne-Eddie :)

Tuppenshobbyblogg sa...

Dette var en nydelig boks i lekkre farger.Motivet var så fint fargelagt og "småperlene" rundt.Likte pyntingen også veldig godt.
Og sist ,men ikke minst; Gratulerer som gjestedesigner.Sååå gøy !!!

Klem Kjersti

Ida sa...

Noen ganger faller liksom ting på plass. Det har det vel gjort for deg her, både motivet og teksten passet perfekt!:) Og pynt må man ha, det får vel ikke blitt for mye?!
Helt nydelig eske ble det!:)
Ida

Maria Therese sa...

Åååååååååååå rååååååfin!!!

UlrikaT sa...

Lekkert!! Tror jeg må hiva mig med på den her utmaningen. :)
Klem/
Ulrika

Anonym sa...

Wow this is gorgeous and all the beautiful details! Love it!
Thank you for visiting me blog.
Hugs xx

Sue B sa...

Hello Anne, thanks for visiting my blog and for your lovely comment! Wow I love your creations, and this is a gorgeous Tissue Box! I love the Bee Happy theme and Tilda looks SO cute. Beautifully decorated - I love it!
Hope you have a good week!
Sue xx

Vibeke sa...

Hei Anne:)

Grattis som gjestedesigner - så moro:):)

Og for et flott bidrag du har laget da!! WOW!!! Dette var virkelig flott!! Sart, herlig og detaljert:):)

Håper du får en fin uke:)

Susy sa...

Underbart fint!

KRAM SUSY

Marie sa...

Grattis, grattis o grattis.
Blir glad för din skull, ska bli spännande att se allt fint du gör.
Utmaningen låter rolig, ska försöka att hänga på den.
Kram o grattis!

Randi Th. sa...

Knallflott og herlige farger. En flott utfordring du har satt sammen! Kaster meg i den om tiden rekker til.
Ha en fin kveld!
Klem

Henrikke sa...

Hei kjære Anne!

Jeg er langt i fra flink nok til å legge igjen kommentarer til deg, noe som er en stor skam med tanke på alt det utrolig lekre du lager. Du er så utrolgi flink til å poste kommentarer hos andre og du er så flink til å gå på jevnlig bloggrunder.

En helt nyyydlig boks du har laget. Håper jeg får tid til å delta på utfordringen din, det er jo også stilen jeg elsker! Fantastisk mye flott du lager hver gang jeg kikker innom. Fargeleggingen din er bare helt RÅ! Herlig jobb altså :)

Håper du får en fantastisk førjulstid, en stårlende adventstid og en herlig jul! Gleder meg til å se hva mer som popper opp på bloggen din.

Kanskje du har litt juleinspirasjon til oss andre på lur??

Uansett, du er en fantastisk scrapper og et stort forbildet for meg. Stor klem fra Henrikke

Linda W sa...

Himmel og hav, du er DYKTIG:)
NYYYYYYYYYYYYYYYYYdelig:)

cheryl sa...

oh wow hun this is simply stunning the detail on this is just brilliant,super work,bless you for popping over to my blog hun means a lot love hugs cherylxxx

Pop's Cards sa...

Good morning sweetie this is just gorgeous x x x

oheidia sa...

Wow, denne var bare kjemefin! Hærlig pyntet og motivet har du farelagt knallfint!!!!

Ha en fin helg, Anne:)

oheidia sa...

Wow, denne var bare kjemefin! Hærlig pyntet og motivet har du farelagt knallfint!!!!

Ha en fin helg, Anne:)

Pinklady 68 sa...

Denne ble bare nyyydelig, Anne!!
Lekre farger og fine detaljer sammen.

Ha en fin kveld og god helg!
Klem Laila.

May Britts papir og sånt sa...

Så flott denne ble. Herlige farger du har brukt, og et flott fargelagt motiv.

Klem May Britt

BA sa...

this is abolutely stunning, love your tissue box and your coloring
thanks for your lovely comment
see you
xoxo BA

Eva Marie sa...

Du er en mester!
Jeg elsker alle prosjektene dine!!
Du klarer altså å plassere alle detaljene så perfekt slik at det bare blir nydelig å se på...

Klem :o)

Torill sa...

Så gøy at fototeltet står på ønskelisten!!
Håper noen ser det da, slik at du får ett:0)

Nydelig boks du har laget! Du er rå!!

Jorill sa...

Denne var berre helt nydelig!
Gratulerer som GD - virkelig velfortjent :)

Ønsker deg ei fin helg videre!
Klem Jorill

Line sa...

Sååå herlig. Denne var bare lekker. Så flotte farger, detaljer og motivet er helt herlig fargelagt. :-D

Autumn sa...

This is fabulous, so pretty, I love it and your coloring is perfection!!
xxAutumn

Moni sa...

Gorgeous tissue box, fab image and great color combo. Hugs, Moni